مصاحبه آرشیو خبر ها
بوفون بهترین است

بوفون بهترین است

دینو زوف خوشحال است که رکورد او توسط بهترین شکسته شده است، قهرمان جام جهانی 1982، حالا سومین کلین شیت طولانی تاریخ سری آ را دارد، چرا که رکورد 904 دقیقه ایش دو شب پیش توسط بوفون با 926 دقیقه شکسته شد. او به گاتزتا دلااسپورت گفت:

 

من مطمئن بودم که این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد و بوفون هم بیشترین اعتبار را برای این موضوع دارد. او بهترین است، از روسی هم بهتر است. راز او این است که هرگز در باد افتخارات قبلی و یا استعدادهای طبیعی اش نمی خوابد، در عوض او همواره تلاش زیادی می کند تا پیشرفت کند.

 

زوف سپس به تمجید از یوونتوس کنونی پرداخت:

 

رکورد بوفون متعلق به یوونتوس هم هست، زیرا جیجی می داند که اگر هم تیمی هایتان اجازه ی 5 شوت در چارجوب را بدهند، شما 4 تایش را می توانی سیو کنی، اما پنجمی احتمالا وارد دروازه خواهد شد. مسئله این نیست که زمانه عوض شده، بلکه قدرت تیمی که با آن بازی می کنید تغییر کرده است، این یووه می تواند پنجمین اسکودتوی پیاپی را ببرد، این دستاورد در آسمان ها سیر می کند.

 

آیا بوفون هم می تواند تا 41 سالگی بازی کند؟

 

ضمانتی نمی دهم، اما از لحاظ فیزیک بدنی می تواند، شاید حقیقت داشته باشد که او نسبت به چند سال پیش در وضعیت بهتری قرار دارد، ولی خب این ها دوره هایی از فرم آمادگی هستند که صرفا وابسته به سن نیستند. انچه که در بوفون، من را به یاد خودم می اندازد، روشی است که او درون دروازه فکر می کند، شما می توانید وقتی آنجا هستید به گونه ی ایزوله تری حریفتان را بررسی کنید. البته، نمی توانید به خودتان اجازه دهید که برای مدت زمان طولانی هیچ کاری نکنید، وقتی بازی می کردم درون ذهنم بازی را گزارش می کردن تا در خطر حواس پرتی قرار نگیرم! مردم می گویند او هم مثل من یک رهبر است، اما خب برخلاف من او خیلی سکوت نمی کند. من می گویم که تفاوت در این است که که در رختکن چقدر و به چه طریقی صحبت کنید، من هم این کار را می کردم و البته با توجه به قوانین پست خودم.

 

آیا برای دستکش های بوفون، وارثی وجود دارد؟

 

وارث لغت بزرگی است، چند تا بازیکن جوان هستند، ماتیا پرین و مارکو اسپورتیلو، که خوب کار می کنند. و بعد هم جانلوییجی دوناروماست، خیلی زود است که بگوییم اما کسی که در سن او انتخاب اول باشگاهی چون میلان است، حداقل چیزی که در موردش می توان گفت این است که دوران حرفه ای بسیار خوبی در پیش رویش دارد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: